textarchive.ru

Главная > Учебно-методический комплекс


8.2.5. Зачет

Содержание зачёта

1. Письменный перевод на иностранный язык 4-5 предложений, содержащих изученные грамматические явления.

2. Беседа или краткое сообщение на иностранном языке согласно изученной тематике.

Оценка знаний студентов очно-заочной обучения

определяется на последнем практическом и зачетном занятии студентов следующим образом:

Ответ по каждому вопросу оценивается отдельно, затем все баллы суммируются и выводится среднеарифметическое.

Ответ студента на зачёте должен соответствовать следующим требованиям:

– полнота охвата материала 86 -100 %;

количество допущенных в ответе грамматических, фонетических, лексических ошибок не должно быть более 5;

– полнота охвата материала 70 - 85%;

количество допущенных в ответе грамматических, фонетических, лексических ошибок не должно быть более 9;

– полнота охвата материала 50 – 69 %;

количество допущенных в ответе грамматических, фонетических, лексических ошибок не должно быть более 15;

студент получает оценку «не зачтено»

– полнота охвата материала менее 50 %

количество допущенных в ответе грамматических, фонетических, лексических ошибок превышает 20

Примерный перечень тем для подготовки к зачету

1. Позвольте представиться. Знакомство. Приветствие.

2. Распорядок дня. Учёба. Работа. Досуг. Отдых.

3. Командировка.

4.В аэропорту (на вокзале). Прибытие в город страны изучаемого языка. Остановка в гостинице. В ресторане. Договоренность о встрече.

5.Город. Транспорт. Осмотр достопримечательностей.

6.Российская Федерация. Москва.

7.Необходимость закона. Закон и общество

8.2.6. Экзамен

Экзамен предназначен для оценки работы студента в течение всего срока обучения и призван выявить уровень, прочность и систематичность полученных им теоретических и практических знаний, приобретения навыков самостоятельной работы, развития творческого мышления,умение синтезировать полученные знания и применять их в решении практических задач. По итогам экзамена выставляется оценка по шкале: «отлично», «хорошо»,«удовлетворительно», «неудовлетворительно».

Содержание экзамена

1. Чтение со словарем оригинального текста по специальности или направлению подготовки с точной передачей содержания прочитанного в форме письменного перевода. Объем текста — из расчета не менее 1500 печ. зн. за один академический час (45 мин).

2. Чтение без словаря (про себя) оригинального текста по широкому профилю вуза с передачей содержания текста в форме изложения на родном или иностранном языке. Темп чтения — не менее 400 печ. зн. в мин. Текст содержит изученные грамматические явления и до 7% незнакомой лексики. Объем текста — из расчета не менее 900 печ. зн. за 15-20 мин.

3. Беседа или краткое сообщение на иностранном языке согласно тематике, предусмотренной программой.

занятий и выполнение заданий на самостоятельную работу.

Результаты экзамена оцениваются:

«отлично» -

Ответ студента на экзамене должен соответствовать следующим требованиям:

– полнота охвата материала 86 -100 %;

количество допущенных в ответе грамматических, фонетических, лексических ошибок не должно быть более 5;

- студент показал глубокие знания программного материала, грамотно и логично его излагает, быстро принимает правильные решения, в ходе ответа демонстрирует глубокие знания основной и дополнительной литературы, умеет применять полученные знания к будущей профессиональной деятельности;

«хорошо» - полнота охвата материала 70 - 85%;

количество допущенных в ответе грамматических, фонетических, лексических ошибок не должно быть более 9;

- студент твердо знает программный материал, грамотно его излагает, не допускает существенных неточностей в ответе, правильно применяет полученные знания при решении практических вопросов, демонстрирует твердые знания основной литературы;

«удовлетворительно» – полнота охвата материала 50 – 69 %;

количество допущенных в ответе грамматических, фонетических, лексических ошибок не должно быть более 20;

- студент имеет знания только основного материала, но не усвоил его детали, не допускает грубых ошибок в ответе, требует в отдельных случаях наводящих вопросов для принятия правильного решения;

«неудовлетворительно» - полнота охвата материала менее 50 %

количество допущенных в ответе грамматических, фонетических, лексических превышает 20;

Ответ по каждому вопросу оценивается отдельно (максимально 40 баллов каждый), затем все баллы суммируются и выводится среднеарифметическое.

8.3 Примерный перечень тем для подготовки к экзамену

1. Необходимость закона. Закон и общество

2. Первые законы: Законы Вавилона

3. Первые законы: Древняя Греция и Рим

4. Основы британского закона: Великая Хартия Вольностей

5. Основы британского закона: Хабеас Корпус

6. Основы британского закона: Петиция о правах и Билль о правах 1689 года.

7. Европейский закон 19 века: Кодекс Наполеона

8. Криминология

9. Причины преступлений

10. Наказание

11. Исправление осужденных

12. Высшая мера наказания: история.

13. Высшая мера наказания: за и против

9. Практикум

Testing 1

I. Выберите правильный ответ:

1. He (to go) ______________ to the theatre tomorrow.

  1. is going

  2. will be

  3. will be going

  4. goes

2. If I (to see) him, I’ll tell him about their letter.

  1. will see

  2. am seeing

  3. saw

  4. see

3. Yesterday Nick said that he (to read) ___________ much during the summer vacation.

a) read

  1. was reading

  2. had read

  3. has read

4. Mike (to eat) _________ice-cream every day.

  1. is eating

  2. eat

  3. eats

  4. was eating

5. Look, he (to eat) __________ice-cream now.

  1. is eating

  2. will be eating

  3. was eating

  4. ate

II. Раскройте скобки:

  1. We just (to talk) about it.

  2. They (to ask) me several questions yesterday.

  1. What (to do) he now? — He (to write) a letter to a friend.

  2. I (not to meet) Peter since Monday.

  3. You (to be) in the Crimea? When you (to be) there? — I (to be) there in 1996.

III. Напишите предложения, используя страдательный залог, если это возможно:

1. I skied in the mountains last winter.

2. They have built excellent shelters for tourists in these mountains.

  1. The boy was angry because his mother did not allow him to go to the stadium.

  2. They will hand in the homework tomorrow.

  3. Have the dogs attacked you?

IV. Переведите та английский язык:

1. Он не мог вам этого сказать. В то время он сам ничего не знал.

  1. Можно я ей сам всё расскажу?

  1. Мне пришлось позвонить ещё раз. Когда я звонил в первый раз, её не было дома.

  1. Я должна ему помочь. Мне велели это сделать.

  2. Он сможет встретить вас на станции.

V. Вставьте артикли, если это необходимо:

1. There is word in text which I cannot understand.

2. Serfdom was abolished in Russia in _________19th century.

3. Look at sky. It is covered with dark clouds.

4. Mr Jones was teacher of physics at school.

5 town I was born in is on Volga.

VI. Расставьте слова в надлежащем порядке:

1. Chocolates / in / 120 / are / by / Cadbury’s / now / are / millions / sold / people / enjoyed / countries / and /of/.

  1. Sunday / if / go skiing / shall / I / time / have / on / I /.

  2. Anybody / will / who / with / your / spelling / is / help / there / you /?

To listen / do / you / good / like / to / music / ?

5. To bring / my / a book / wanted / me / brother / him /.

VII. Вставьте some, any или их производные:

  1. Did you meet ______on your way home?

  2. How could I know that he was ill? ______told me.

  1. Can I have milk?

  2. Give me books, please. I have to read at home.

5. Take book you like.

VIII. Задайте все виды вопросов к следующему предложению:

The Greeks were attacked by the Persians from the sea.

IX. Напишите степени сравнения следующих прилагательных.

comfortable

little

dry

easy

near

Testing 2

I. Выберите правильный вариант

1. He (to spend) two weeks in Scotland two years ago.

  1. had spent

  2. spends

  3. spent

  4. will spend

2. He (not to read) Turgenev.

  1. read

  2. has not read

  3. did not read

  4. won't read

3. I’ll come to see you on Sunday if I (not to be) _____ busy.

  1. won't be

  2. am not

  3. was not

  4. isn't

4. Mike’s friend, could hardly recognize him as he (to change) greatly after his expedition to the Antarctic.

  1. changed

  2. had changed

  3. has changed

  4. changes

5. If often (to rain) last autumn.

  1. rains

  2. rained

  3. has rained

  4. had rained

II. Раскройте скобки:

1. - What you (to do) tomorrow?

- We (to go) out of town if the weather (not to change) for the worse.

  1. She (to make) all the arrangements about it before she (to fly) there.

  2. Various kinds of sports (to be) popular in Russia.

  3. When I went out into the garden, the sun (to shine) and birds (to sing) in the trees.

  4. We already (to learn) a lot of English words.

III.Напишите предложения, используя страдательный залог, если это возможно:

  1. You can find the book you need in any library.

  2. I shall finish my work at about two o'clock.

  3. They built the house in 1960.

  4. He likes to skate.

  5. I have translated the whole text.

IV. Переведите на английскийязык:

1. Её часто посылают на почту.

2. Об этом фильме много говорили.

3. Сестра сказала, что хочет приехать к нам сама.

4. Мы решили на прошлой неделе, что будущим летом мы все поедем в Крым.

5. Завтра я буду свободен и смогу помочь тебе.

V. Вставьте артикли, если это необходимо:

In ___________fifteenth century people knew only three continents: Europe, Asia and _______Africa. They knew nothing about such____ big ___ continent as _______America._______man who discovered ____ America was born in 1451 in ________Italy. His name was Ch. Columbus. He became __ sailor at ______ early age. Knowing that _____ earth was round, he decided to reach India sailing to _____ West. He tried to arrange_________expedition, but did not have money, and nobody wanted to help him. At last________king of Spain give him ______ money for _____ expedition.

_______ voyage was very dangerous and difficult. On _____ 12th of October the ship reached land.Columbus was sure that he discovered ________ new way to ______India. But it was America.

VI. Расставьте слова в надлежащем порядке:

  1. Since / Peter / he / decided / house / the / neighbours’ / to go / to / shelter / needed / to spend / the / night/.

  2. Raining / cats / 1s / and / it / dogs /.

  3. The / tallest / monkeys / climb / even / can / trees /.

  4. Shells / the South / Irene's / husband / some / beautiful / brought / from / her /.

  5. Disagreeable / sorry / you / in / situation / to have / this / placed /.

VII. Вставьте much, many, little, few, a little , a few:

  1. I have money, so we can go to the cinema.

  2. Mother gave us apples, and we were glad.

3. I am sorry I have seen plays by this author.

4. The hall was almost empty, there were __________ people in it.

5. Please, don’t put pepper on the meat.

6. She wrote us letter from the country.

VIII. Задайте все возможные виды вопросов к следующему предложению:

Nature has many secrets to be discovered yet.

IX. Вставьте предлоги, если это необходимо:

1. I get up seven o'clock or a quarter past seven.

2. At the end the street she turned _ the corner, walked the bus-stop and began waiting _____the bus.

  1. Kate is afraid ______ rats.

  2. He was knocked down a car.

  3. The boy cut his finger _____ a knife.

Testing 3

I. Выберите правильные варианты:

1. Lassy said he____leave home at 7 every day.

  1. must

  2. had to

  3. has to

  4. has got to

2. The UN charter provided that the Unite Notions ___ in the internal affairs of a state.

  1. should not interfere

  2. does not interfere

  3. will not interfere

  4. had not interfered

3. They____ a new model recently.

    1. launched

    2. has launched

    3. have launched

    4. had launched

4. All the models are of very high quality. You can order______ model you like.

  1. some

  2. no

  3. any

5. to our conversation with your representative we are sending you a copy of our current prospectus.

  1. farther

  2. farthest

  3. further

  4. furthest

II. Раскройте скобки:

I (write) to you three weeks ago, (ask) about conditions of entry into your college. You (reply) (enclose) an enrollment form, which I (will up) and (return) without delay. Since then, however, I (hear) nothing and I (begin) to wonder if my application (go)_astray. You please (check) that you (receive)it and if you haven't, please sent he another enrollment form. If, on the other hand, you (receive) my application but (not decide) whether to accept me as a student or not, I (be) very grateful if you (tell) me when I may expect to hear your decision. Finally, if my application already (be) refused, I (like) to be informed as soon as possible because if I do not get into your college I (have) to apple to another and the sooner I (do) this, the better chance I (have) of being accepted.

III. Задайте вопросы к данным предложениям и ответьте на них отрицательно.

  1. You have to stay in bed.

  2. He is to wait for me.

  3. We must do the work in time.

  4. You should have a rest at a health resort.

  5. We could borrow the money from the bank.

  6. He has got to resolve the matter.

IV. Вставьте артикли там, где это необходимо.

1. Ann’s mother went to _____ school to talk to ____ headmistress. She persuaded her to let Ann give up _______ gymnastics and take ballet ____ lessons instead.

2. There was ______ collision between _______ car and ______ cyclist at _____ crossroads near ____ my house early in _____ morning. _______ cyclist was taken to _____ hospital with ______ concussion . ____ driver of ______ car was treated for _____ shock. ____ witnesses say that ____ car was going at ____ seventy miles hours.

3. The wind screen was smashed and the driver was cut in ____ face by broken glass.

4. It was _____ windy morning but they hired ______boat and went for ____ sail along _____coast. In ____ afternoon _____ wind increased and they soon found themselves in _____ difficulties.

V. Переведите на английский язык.

  1. Вчера шёл дождь, а сегодня целый день идёт снег.

  2. Он ушёл с работы как из-за того, что ему нужна была какая-то перемена, так из-за низкой зарплаты.

  3. Ну, поторопись же! Анна рассердиться, если мы придём поздно.

  4. Все сказали, что обязательно придут.

  5. Он не пользовался вчера машиной. Она ремонтировалась в гараже.

  6. Я опоздал на автобус и был вынужден идти пешком.

VI. Передайте диалоги в косвенной речи.

1. «The puppy can sleep on our bed», said Tom.

«I'd rather he slept in a basket», said his wife . That puppy will soon be a very big dog and than there won’t be room for all three of us».

2. «I brooked a double room on the first floor» said Mr. Jones.

«I'm afraid we didn't get your letter», said the receptionist, «and all the first and second floors rooms have been taken. But we could give you two single rooms on the third floor».

VII. Перепишите предложения, используя страдательный залог.

  1. People are spending far more money on food now than they spent 10 years ago.

  1. A thief stole my dog and brought him back only when I offered £20 reward for him.

  1. They will say nothing about the matter if someone returns the stolen gun.

  2. He expected us to offer him the job.

  3. If the wind blows it well break the window.

  4. The mouse has stolen the cheese

VIII. Заполните пропуски модальными глаголами или их эквивалентами:

  1. - Look: People are holding umbrellas.

- It be raining.

  1. He have thanked us (we are offended that he didn't).

  1. I've made two copies. You have made two.

One would have been enough.

4. Don’t try to look at all the pictures in the gallery. Otherwise when you get home you _______ remember any of them.

5. If I sang _____ you accompany me on the piano?

6. You _____ to work very hard when you go to that school.

IX. Расставьте слова в надлежащем порядке.

  1. in / prices / the increase / everyone's / food / hits / pocket

  2. are / two / police / holding / connection/ in / robbery / men / with / the jewel

  1. thought / everyone / Hollywood / it / generally / is / and / famous / that / living / rich / in.

  1. I / the legality / question /of/ would / decision / the government's

  2. introduce / to restrict / the government / will / legislation /of/ firearms / the-sale.

X. Дополните предложения, используя слова и выражения в скобках.

  1. We didn’t expect (to write the book so quickly, he).

  2. I felt (to touch me on the shoulder, somebody).

  3. We must make (to do household chores, our child).

  4. Something is wrong with my watch I must have (to repair, it).

  5. Parents want (to learn a foreign language, their children).

XI. Напишите 10-15 предложений на одну из предложенных тем.

  1. Why do people travel?

  2. Comment on the phrase «Everything must be beautiful in a person – face, clothing, sprit and mind».

  3. Friendship as I see it.

10. Источники.

10.1 Основная литература

  1. 1. Just English « Английский язык для юристов» под ред. Т.Н. Шишкиной;

10.2. Дополнительнительная литература

  1. Артамонова Л.С. Английский язык для юристов (English for professional communication in law). ЮНИТИ-ДАНА, М., 2011-247 стр. ISBN 978-5-238-02087-

  2. Любимцева С.Н., Тарковская Б.М., Памухина Л.Т. Деловой английский для начинающих.Учебник.М.: ГИС, 2008. – 368 с.

  3. Brown, Gillian D. Professional English in Use. Law. Cambridge University Press, 2007. – 128 c. ISBN 978-0-521-6854-2-9

  4. Kroupchenko Anna. Law in Russia. Внешмальтиграф, М., 1999

  5. Косарева Т.Б. Как научиться переводить юридические документы. URSS, М.,2009.

  6. Rivlin, Geoffrey. Understanding the law. Oxford University Press.

  7. Smith, Tricia. Market Leader. Business Law. Longman, 2001/ - 96с. ISBN 0 582 32842Х

Словари:

  1. Андрианов С.Н., Бергсон А.С., Никофоров А.С. Англо-русский юридический словарь. «Руссо», М., 2000. – 509 с. ISBN 5-88721-153-9

  2. Борисенко И.И., Саенко В.В. Русско-английский юридический словарь. «Руссо», М., 2000. – 606 с. ISBN 5-88721-164-4

  3. Мамулян А.С., Кашкин С.Ю. Англо-русский юридический словарь. EKSMO EDUCATION, М., 2005. – 813 с. ISBN 5-699-09664-7

10.3. Интернет-ресурсы (аннотированный указатель)

Интернет ресурсы, посвященные проблемам права, различным ветвям права на английском языке:

  1. www.parliament.uk - информация о британском парламенте

  2. www.senate.gov/. – информация о Сенате США

  3. www.lexadin.nl/wlg/legis/nofr/legis.htm - мировая информация правового характера

  4. www.lawsociety.org.uk/home.law; www.ibanet.org/. –информация о профессии юриста в Великобритании

  5. www.plainenglish.co.uk/law.htm - информация об английском языке права http://www.answers.com/ - сайт справочного характера (энциклопедии)

  6. http://www.law.com/ - сайт справочного характера

  7. http://www.dictionarylaw.com/ - терминологический словарь

  1. / словарь

  2. http://www.englishlearner.com/tests/ онлайн тестирование на использование лексико-грамматических навыков

  3. http://www.audioenglish.net/english-learning/ формирование навыков аудирование аутентичных текстов

  4. http://www.eslpdf.com/index.html онлайн тестирование на использование лексико-грамматических навыков

11. Глоссарий.

The need for law.

To murder, to kill

To bury

A community

Law

To prevent from,

A primitive stage,

To interfere,

A member,

To make laws/ to produce laws,

Self-protection,

To terrorize,

Neighborhood, neighbor,

To kidnap,

To rob, robbery,

In the interest of,

Omit to do,

to require

behaviour,

to provide for,

to rely upon,

law of jungle,

imperfect laws,

in broad daylight,

to do harm,

The first laws: laws of Babylon.

Custom,

To descend,

An ancestor,

Invention,

Compensation,

Bodily injury,

Penalty,

Witchcraft,

restitution.

Ancient,

Legal code,

To draw up a code,

To carve,

A pillar,

A citizen,

Amid,

Legible,

To cover,

A crime,

A divorce,

A marriage,

Settlement of debts,

Inheritance,

Property,

Taxes,

A price of goods,

Punishment,

Under the code,

Harsh parnishment,

Revenge,

A criminal,

Damage,

To inflict injuries or damage,

A victim,

A thief,

A false accuser,

To face,

Death penalty,

To strike a blow,

To outlaw,

Blood feud,

To ban,

To take account of,

An offender,

To lose a civil case,

To fine,

Tribal customs

The first Laws: ancient Greece and Rome

Heritage,

To develop a concept of law,

To separate from,

Religious beliefs,

To attribute to,

To draw up a code of laws,

To apply measures,

A lawgiver,

To devise a code,

Trial by jury,

To retain,

To enslave,

A debtor,

To prohibit,

To be eligible to,

To appeal,

To contribute to,

To arise from,

To have a profound effect on.

A statesman,

Wealthy,

To introduce a law code,

Humane,

On the evidence of,

Main features,

Reliable,

Descent,

Means,

To dominate,

To own,

To monopolize,

To split into,

Rival,

Evil,

To culminate,

Subsequent,

Tyranny,

Dictatorship,

A satisfactory solution,

Moderation,

To be in force,

Severe,

Hence,

To permit,

Criminal offense,

To revise, a statute,

Homicide.

The foundation of British Law: the Magna Carta.

The foundation of British law: Habeas corpus act.

All-powerful,

To sign,

Threat,

Civil war,

To issue a charter,

Promise,

To grant,

To exact,

Tension,

Nobility,

To increase,

Solemn,

Unrest,

Liberties, liberty,

To agree upon,

To draft,

To seal,

To establish,

A monarch,

Unjust punishment,

Loss of life,

To stipulate,

To keep in prison,

A fair trial,

To levy a tax,

Consent,

To intend,

Although,

To regard,

A cornerstone.

To guarantee,

To hold in prison,

To quiet down,

To arrest,

Local,

Justice of the peace,

To commit to trial,

To bring to trial,

To cause,

Treatment,

To force,

Barbaric,

Outcry,

To acquit,

A warrant,

To reprimand severely,

To suspend,

To declare,

A writ.

The foundation of British law: the Petition of rights and the Bill of Rights.

Custody,

Resistance,

To raise taxes,

To restrict,

Financial control,

To influence.

Constitution,

A struggle,

Foundation,

To rest on,

Settlement,

Conditional,

Will,

Freedom,

To be proud,

Purpose,

Unequivocally,

To declare illegal,

To proscribe,

Royal prerogative,

To dispense with,

Maintenance,

A standing army,

In peacetime,

Authorization,

A clause,

To seek,

To eliminate,

Interference,

Elections,

Freedom of speech,

A course of justice,

To deal with,

Proximate succession to the throne,

An heir,

To abuse.

The European Law in the 19th century: Napoleon’s Code.

Civil laws,

To owe,

Commission,

To refine,

Diverse,

To enact,

Triumphant,

Attempt,

To treat as equals,

To regard,

A privilege,

To make sense of,

To hand down,

To adopt,

Intact,

To dominate,

To spread,

To take root

The study of crime

Nature of crime,

Extent of crime,

Cause of crime,

Apprehending,

Convicting of offenders,

Correctional institutions,

Rehabilitation of convicts,

Prison,

Prevention of crime,

Objective,

To determine,

To pursue an objective,

To draw on findings,

Related fields,

To originate,

Retribution,

Deterrence,

To mitigate legal penalties,

To humanize,

To attempt,

To emphasize,

Rehabilitative measures,

Collection and interpretation of statistics,

Case study,

Practical application,

Penal institutions,

To look into the problem of crime,

To be regarded as,

Scientific study of criminals,

Forensic medicine,

A mental asylum,

To set out,

Criminal type,

Criminal instinct,

To be recognized,

Widely influential,

Emphasis on hereditary causes of crime,

To reform penal system,

To encourage more humane and constructive treatment of convicts,

More productive members of society.

The causes of crime

A perverse person,

To deliberately commit crimes,

At the instigation of the devil,

Evil spirits,

To be discarded,

Uninformed people,

The rational for harsh punishments,

On scientific, rather than theological grounds,

To establish relationships,

Skull structure,

Criminal proclivities,

A sophisticated theory,

Certain recognizable heredity physical traits,

Comparative study,

Jailed criminals

Law-abiding persons,

Criminal types,

Innate dispositions of crime,

Inclination toward criminal activity,

To be initiated by,

To relate criminal behavior to natural or physical environment,

Crimes against person,

Homicide,

Crimes against property,

Theft,

To attribute crime to the influence of poverty,

Unable to provide adequately for themselves,

Normal legal channels,

A burglary,

Prostitution,

Widespread unemployment,

To place the blame for..on..

Overcrowding lack of privacy,

Poor sanitation,

Feelings of derivation,

Conductive to,

A means of escape,

To relate the incidence of crime to,

Economic crises,

General sense of insecurity,

Restless,

Fearful of the future,

Crime rate,

To tend,

Convict population,

Emotionally unstable,

Mentally deficient,

Prone to criminality,

To throw further light on,

To lead to,

Multiple factors,

Converging.

Punishment

Deprivation,

A formal process of accusation and proof,

Imposition of a sentence,

Perceived wrongdoers,

Guilt producing,

Incapacitation,

Penal historians,

Lenient sentences,

Capital punishment,

Corporial punishment,

Popular and professional sentiment,

Basic modes of punishment,

Incarceration,

Community supervision,

Fine,

Restitution,

Atrocious murders,

To purposefully inflict pain.

Treatment of criminals

Correctional approach,

In the wake of,

A jurist,

To fit,

Inflexible penalties,

To outweigh,

To exceed,

Wanton cruelty,

Fixed punishment,

Particular circumstances,

Intellectual level,

Emotional state,

Motives,

To incite to crime,

Past record,

To be shaped by,

Forces beyond control,

To be held fully responsible for,

Individual treatment,

Parole board,

On parole,

Probation,

To adjust to,

Juvenile crime,

Adult crime,

To stem from,

Breakdown of traditional social norms,

Physical mobility.

Capital punishment

Infliction of the death penalty,

Long time imprisonment,

Life imprisonment,

To prescribe,

To range from ..to..

Interrogation,

Torture,

Treason,

Larceny,

Rape,

Arson,

To be sentenced to death,

Commuted by royal pardon,

To gather momentum,

Flogging,

An assassin,

A traitor,

Homicide,

To discredit,

A divine warrant,

A counterpart,

Class bias.

Capital punishment: for and against

Thug,

Social misfit,

Cosh,

Crowbar,

To batter,

Meager lifesavings,

Hospital treatment,

Suspension of punishment,

Hero-figure,

To glorify,

To pursue,

Crime-reporting,

Trashy cops,

Resistance,

Hardened criminal,

To cosset,

VIP treatment,

To pull the trigger,

To ponder,

Arsenic,

To pursue one’s duty,

Automatic weapon,

Brutal sex-maniacs,

Good conduct,

Under dog.

12. ЛистпереутвержденияУМК

Учебно-методический комплекс:

одобрен на 2011/2012 учебный год. Протокол № 11 заседания кафедры

от “17”_августа_ 2011 г.

Зав. кафедрой__________________________________________________

одобрен на 20__/20__ учебный год. Протокол № ___ заседания кафедры

от “___”_________ 20___ г.

Зав. кафедрой__________________________________________________

одобрен на 20__/20__ учебный год. Протокол № ___ заседания кафедры

от “___”_________ 20___ г.

Зав. кафедрой__________________________________________________

одобрен на 20__/20__ учебный год. Протокол № ___ заседания кафедры

от “___”_________ 20___ г.

Зав. кафедрой__________________________________________________

одобрен на 20__/20__ учебный год. Протокол № ___ заседания кафедры

от “___”_________ 20___ г.

Зав. кафедрой__________________________________________________



Скачать документ

Похожие документы:

  1. Учебно-методический комплекс (211)

    Учебно-методический комплекс
    УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКИЙКОМПЛЕКС 2011-2012 УЧЕБНЫЙ ГОД МБОУ Мирновская СОШ Начальное ... язык. 9 класс. Подготовка к ГИА – 2012: учебно-методическое пособие/ под ред. Н.А.Сениной. – Ростов ...
  2. Учебно – методический комплекс (5)

    Книга
    Учебнометодическийкомплекс Класс Учебники Методическая литература Программа Мультимедиа Сенашева Т. И. 5 класс Н. Я. ... 8, С. Е. Полянский М Вако, 2004 Учебнометодическое пособие, Дрофа, 2004 Программно-методические материалы. Физика 7-11 ...
  3. Учебно-методический комплекс (307)

    Учебно-методический комплекс
    Учебно-методическийкомплекс Учебники Программа Методические пособия Алгебра 7 класс ... 2008 уч. год. Учебно-методическийкомплекс. 2007 – 2008 уч. ... «Изучение геометрии в7-9классах». Методические рекомендации к учебнику.-4-е изд.-М.: Просвещение ...
  4. Учебно – методический комплекс (3)

    Методические рекомендации
    УчебнометодическийкомплексМетодические материалы Содержание Методические рекомендации Методические рекомендации для подготовки команд к ... Лепина, И.А. Пономарева, С.Е. Клюйков. СПБ, 2007 Методические рекомендации для подготовки команд к городским ...
  5. Учебно-методический комплекс (99)

    Учебно-методический комплекс
    Учебно-методическийкомплекс. класс учитель предмет учебник программа 5 ...
  6. Учебно-методический комплекс ашинского городского детско-юношеского центра информационная карта

    Учебно-методический комплекс
    Учебно-методическийкомплекс Ашинского городского ... «Коммуникативный тренинг для старшеклассников и студентов» Учебно-методическое пособие. Челябинск, 2000 г. Пиз ... . – М., 1999, 106 стр. Учебно-методическое пособие для экзаменационных требований с 10 ...

Другие похожие документы..