textarchive.ru

Главная > Документ


8. Студенческий конспект лекций, практических занятий, демонстрирующих уровень усвоения и качество лекционного материала, умений, практических навыков по учебной дисциплине.

8. Студенческий конспект лекций, практических занятий, демонстрирующих уровень усвоения и качество лекционного материала, умений, практических навыков по учебной дисциплине.

Студенческий конспект лекций, практических занятий, демонстрирующих уровень усвоения и качество лекционного материала, умений, практических навыков по учебной дисциплине прилагается.

9. Формы самостоятельной работы студентов: организованной и внеаудиторной.

9. Формы самостоятельной работы студентов: организованной и внеаудиторной.

Самостоятельной работе студентов отводится 9 часов в 5 семестре, 9 часов во 6 семестре, 9 часов в 7 семестре, 11 часов в 8 семестре.

Самостоятельная работа по совершенствованию уровня сформированности иноязычной профессиональной коммуникативной компетенции студентов на втором образовательном уровне предполагает изучение текстового материала общенаучной и специальной проблематики, написание докладов, эссе, рефератов, анализ научно-популярной и технической литературы, периодических изданий и справочных источников. В процессе работы над текстовым материалом научно-технической тематики студент выполняет задания тематически связанные с его специальностью, предложенные преподавателем, осуществляет поиск информации, выполняет конспектирование изучаемого материала. Самостоятельная работа студента под руководством преподавателя, выполняемая во внеаудиторное время, может осуществляться с помощью мультимедийных средств обучения.

Самостоятельная работа, направленная на совершенствование уровня сформированности иноязычной профессиональной коммуникативной компетенции студентов осуществляется в процессе работы с основной и дополнительной литературой: пособия Learn English (2-й уровень обучения), учебно-методическими пособиями по направлению специальности («Computer Engineering», «Information Security», «Psychology»).

  1. Формы и методы контроля усвоения материала в соответствии с целями и задачами учебной дисциплины.

10. Формы и методы контроля усвоения материала в соответствии с целями и задачами учебной дисциплины.

Текущий контроль осуществляется в течение 5,6,7 и 8 семестров в виде устных опросов, индивидуальных заданий по чтению и проведения письменного тестирование после каждого раздела учебного пособия English for Science (Part II).

Зачеты выставляются по результатам текущего контроля.

Итоговый контроль имеет форму итогового экзаменационного теста и проведения устного тестирования в конце 8 семестра.

Содержание экзамена:

  1. устное собеседование по темам курса, задание по индивидуальному чтению, доклад по специальности;

  2. итоговый экзаменационный тест:

а) ESP тест на базе учебного пособия «English for Science» (60 минут);

б) тест на понимание прочитанного (научно-технический текст 1200 знаков на 30 минут).

  1. Образцы промежуточных и итоговых аттестаций (в частности, типовых расчетов, типовых индивидуальных заданий, курсовых и дипломных проектов и работ) с разными уровнями оценок.

11. Образцы промежуточных и итоговых аттестаций (в частности, типовых расчетов, индивидуальных типовых заданий, курсовых и дипломных проектов и работ) с разными уровнями оценок.

Оценивание всех выполняемых студентами видов работ проводится по 8-балльной системе.

100% - 93% правильно выполненных заданий – 8 баллов;

92% - 85% правильно выполненных заданий – 7 баллов;

84% - 77% правильно выполненных заданий – 6 баллов;

76% - 65% правильно выполненных заданий – 5 баллов;

64% - 55% правильно выполненных заданий – 4 балла;

54% - 40% правильно выполненных заданий – 3 балла;

39% - 20% правильно выполненных заданий – 2 балла;

19% - 0% правильно выполненных заданий – 1 балл;

Минимальный зачетный балл 4.

Расчет баллов по итоговому тесту по базовому курсу:

100% - 85% правильно выполненных заданий – отлично;

84% - 70% правильно выполненных заданий – хорошо;

69% - 55% правильно выполненных заданий – удовлетворительно;

54% - 0% правильно выполненных заданий – неудовлетворительно.

12. Банк контрольных заданий и вопросов по учебной дисциплине (портфель студента).

12. Банк контрольных заданий и вопросов по учебной дисциплине (портфель студента).

Банк контрольных заданий включает в себя тесты оценивающие уровень иноязычной профессиональной коммуникативной компетенции студентов второго образовательного уровня, а также образцы с творческих заданий по индивидуальному чтению профессионально ориентированной проблематики, с помощью которых осуществляются текущий, рубежный и итоговый контроль.

МИНИСТЕРСТВО НАУКИ И ОБРАЗОВАНИЯ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ

ФЕДЕРАЛЬНОЕ АГЕНТСТВО ПО ОБРАЗОВАНИЮ

ГОСУДАРСТВЕННОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ВЫСШЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ

ТАГАНРОГСКИЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ РАДИОТЕХНИЧЕСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ

Кафедра Иностранных языков

ТЕСТ

По проверке уровня сформированности иноязычной профессиональной коммуникативной компетенции студентов IV курса технических специальностей (бакалавриат)

Таганрог 2005

TEST A

Время выполнения теста – 90 минут. Не разрешается пользоваться словарями и справочной литературой. Выполненные задания оформляются на отдельном листе в том порядке, в котором они представлены в тесте. Желаемуспеха!

Part I

I. Give the answer that best matches the meaning of the italicized word as it is used in each of these sentences.

  1. Gravity keeps the moon in its orbit around the earth.

a path b. position

  1. Scientists are still speculating about the origin of the universe.

a. thinking b. experimenting

3 Objects fall downward because of the earth's gravity.

a. pull b. movement

4. The professor was always on time and began the lecture precisely at noon.

a. approximately b. exactly

5. Your weight varies from day to day.

a. changes b. increases

6. Astronauts experience weightlessness when traveling in space.

a. no weight b. heaviness

7 The relative advantages of copper and silver wire were studied and compared.

a. comparative b. important

8. Newton calculated the size of the planets.

a. computed b. reported

9. The automobile tires were worn out by friction.

a. age b. rubbing

10. There is a correlation between heredity and certain diseases, like hemophilia.

a. connection b. difference

(10баллов)

II. Determine whether each of the following statements true (T) or false (F)

______ 1. The amount of energy a sound wave is carrying is referred to as its amplitude.

______2. A guitar sounds different from a clarinet because each instrument produces different combinations of vibrations.

______3. A computer will never be able to simulate a human voice.

______4. A computer can be programmed to play your favorite tune.

______5. Computers will one day replace composers.

______6.Newton was the first to succeed in changing base metals into gold.

______7. Copper is as malleable and ductile as gold.

______8. Acceleration is proportional to mass.

______9. The direction of acceleration is opposite to the direction of force.

______10. Newton believed that the universe is symmetrical and balanced.

______11. Every action produces an equal and opposite reaction.

(11 баллов)

III. Fill in the blanks in each of the following sentences with appropriate form given in brackets.

1. The ancient Greek scientists did not experiment (as, like) modern scientists do.

2. Modern computers are not(as, like) large(as, like) the first computers.

3. (as, like) Galileo before him, Newton studied motion.

4. The professor trans_______________ to another university in his hometown.

5. Many lives are saved by kidney and liver trans_______________ from one person to another.

  1. Light energy can be trans_______________ into heat energy.

  2. Soap______________(manufacture) by boiling vegetable or animal fat with sodium or potassium hydroxide.

  3. The hydrogen bomb______________ (call) a thermonuclear bomb because extremely high temperatures ______________ (need) to start the fusion process.

  4. Human speech ______________ (control) by a part of the brain called the cerebrum.

  5. The concept of relativity______________ (propose) by Albert Einstein in 1905.

(10 баллов)

IV. Find and correct the error in each of the following statements.

1. In ancient Greece, everyone believed Aristotle's theory that matter is composed of four elements: earth, fire, air, and, water.

2. During the Middle Ages, the atomic theory was widely accepted.

3. John Dalton theorized that atoms are composed of electrons, protons, and neutrons

4. The size of a nucleus inside an atom is equal to the size of an ant.

5. Atoms are densely packed with protons, neutrons, and electrons.

6. Neutrons have a negative electric charge.

7. The substance that causes wood to rot is not the same as the one that causes apples to turn brown.

8. The decaying of food is an example of rapid oxidation

(8 баллов)

Part II. Reading Comprehension.

I.Read the following text and do the task below

Robot fingers that adapt to shape

A new type of robot gripper, believed to be the first of its kind in the world, picks up a telephone receiver and presents it to the waiting hand of Peter Scott, the robotics at Imperial College, London University, who invented the device. Called the Omnigripper, it is claimed to be more versatile than ordinary grippers, giving robots a sense of touch and enabling them to pick up objects of almost any shape.

The prototype Omnigripper can handle objects weighing up to about 2kg. It consists basically of two slightly separated "fingers", each made up of an array of 127 closely-spaced telescopic pins that can ride up and down independently of each other, Lowering the gripper over, an object pushes some of the pins out of the way, leaving “customized” fingers moulded round the item to be lifted. Feedback from each pin can provide tactile information about an object and build up a three-dimensional image of it.

The basic design form of the Omnigripper allows for many variations for different applications, and for the development of bigger and more complicated versions. Industrially, the gripper should prove particularly useful in automatic assembly lines where robots frequently need to handle a wide variety of parts for a given assembly and position them accurately. The Omnigripper principle has been patented internationally by the British Technology Group and the next stage will be to develop versions for licensed users.

II. Are the following statements true (T) or false (F)

  1. A new type of robot gripper can pick up heavy objects only.

  2. The robot gripper can pick up objects of round shape.

  3. The invention of robotic installation has not been patented yet.

  4. The robot gripper consists basically of two slightly separated fingers

(4 балла)

III. Answer the following questions.

  1. Who invented this robotic device?

  2. What is this robot to be useful for?

  3. What do you know about robotic research development?

(6 баллов)

IV. Give the main idea of the text you have read.

(4-8 баллов)

Part III.

What is your field of science research (Core Course paper)? What is the area of your research?

(4-8 баллов)

Расчет рейтинговых баллов

Баллы

65-61

60-57

56-51

50-45

44-37

36-28

27-20

19-10

Рейтинг

8

7

6

5

4

3

2

1

TESTB

Время выполнения теста – 90 минут. Не разрешается пользоваться словарями и справочной литературой. Выполненные задания оформляются на отдельном листе в том порядке, в котором они представлены в тесте. Желаемуспеха!

Part I.

I. Give the answer that best matches the meaning of the italicized word as it is used in each of these sentences.

1. The researchers were pleased because the results of the experiment wereconsistent with their expectations.

a. agreed b. disagreed

2. We had to rest after exerting all our energy to push the car up the hill.

a. using b. saving

3. Automobiles expel carbon monoxide, which pollutes the air.

a. give off b. absorb

4. The humidity altered the results of the experiment and we had to redo it.

a. changed b. improved

5. Water can be formed by the synthesis of hydrogen and oxygen.

a. separation b. combination

6. It is logical to assume that the next century will be more advanced technologically than this one.

a. unreasonable b. reasonable

7. Because the amplitude of the universe is impossible for us to comprehend, we may never know how extensive it is.

a. largeness b. strangeness

8. Different wavelengths produce variations in colors.

a. styles b. differences

9. Tiny acoustic devices are used to aid hearing.

a. visual b. sound

10. Computers can be programmed to process and analyze all kinds of data.

a. designed b. destroyed

(10 баллов)

II. Determine whether each of the following statements true (T) or false (F).

_______1. Sound waves move in only one direction.

_______2. A bell rung in a vacuum will not produce a sound.

_______3. We hear sound when our ear drums vibrate and send messages to our brain.

_______4. Sound travels faster through the air than through the ground.

_______5. Pitch is determined by the size of sound waves.

_______6. Gold is the most chemically active of all the metals.

_______7. Gold has a beautiful luster but it is not as durable as silver.

_______8. Galileo's ideas were based on Newton's work.

_______9. Newton's third law is the law of inertia.

_______10. Inertia is the tendency of a body to resist change.

_______11. Any change in motion is produced by a force.

(11 баллов)

III. Fill in the blanks in each of the following sentences with appropriate form given in brackets.

1. (as, like) Galileo before him, Newton studied motion.

2. Cobalt is a heavy metal (as, like) nickel.

3. Helium is almost (as, like) light (as, like) hydrogen.

4. The hospital patient received a blood trans_______________.

5. A trans_______________ in a radio amplifies the signal without using a vacuum tube.

6. Sound is trans_______________ in waves; it cannot travel through a vacuum.

7. Each year, large amounts of carbon monoxide ___________ (expel) into the air by automobiles and factories.

8. The weights of the planets ____________ (calculate) by Newton as a young man.

9. Water ____________ (discover) under the Sahara Desert.

10. Coal ____________ (produce) by plant matter of prehistoric times.

(10 баллов)

IV. Find and correct the error in each of the following statements.

1. Each atom is neutral because the number of its protons equals the number of its neutrons.

2. Niels Bohr proposed a model of the atom with the electrons revolving around the planets.

3. Electrons are kept in their paths by the force of gravity.

4. The atomic number of an element is the total of the number of electrons and the number of protons.

5. All the atoms of a single element are different.

6. The oxygen atom is the most common atom in the universe.

7. It is impossible for a fire to start spontaneously.

8. Human beings can live up to 15 minutes without oxygen.

(8 баллов)

Part II. Reading Comprehension.

I. Read the following text and do the task below

What is Computer Security?

Terms like security, protection, and privacy often have more than one meaning. Even professionals who work in information security do not agree on exactly what these terms mean. The focus of this book is not formal definitions and theoretical models so much as practical, useful information. Therefore, we'll use an operational definition of security and go from there. "A computer is secure if you can depend on it and its soil ware to behave as you expect."

If you expect the data entered into your machine today to be there in a few weeks, and to remain unread by anyone who is not supposed to read it, then the machine is secure. This concept is often called trust: you trust the system to preserve and protect your data.

By this definition, natural disasters and buggy software are as much threats to security as unauthorized users. This belief is obviously true from a practical standpoint. Whether your data is erased by a vengeful employee, a random virus, an unexpected bug, or a lightning strike - the data is still gone.

Our practical definition might also imply to some that security is concerned with issues of testing your software and hardware, and with preventing user mistakes. However, we don't intend our definition to be that inclusive. A formal definition wouldn't necessarily help you any more than our working definition, and would require detailed explanations of risk assessment, asset valuation, policy formation, and a number of other topics beyond what we are able to present here.

But if you don't know what you're protecting, why you’re protecting it, and what you are protecting it from, your task will be rather difficult!

II. Are the following statements true(T) or false(F).

  1. The term “security” means “privacy”, “private thing”.

  2. Your computer is secure if you can rely on it.

  3. Security is concerned with issues of testing your keyboard.

  4. Computer virus can help to provide security.

(4 балла)

III. Answer the following questions.

  1. Is it possible to provide a full computer security by preventing user mistakes?

  2. Do professionals who work in information security know the exact meaning of the term “security”?

  3. What do you know about computer security development?

(6 баллов)

IV. Give the main idea of the text you have read..

(4-8 баллов)

Part III.

What is your field of science research (Core Course paper)? What is the area of your research?

(4-8 баллов)

Расчет рейтинговых баллов

Баллы

65-61

60-57

56-51

50-45

44-37

36-28

27-20

19-10

Рейтинг

8

7

6

5

4

3

2

1

  1. Образцы материалов независимых контролей (деканского, ректорского) по учебной дисциплине.

12. Образцы материалов независимых контролей (деканского, ректорского) по учебной дисциплине.

Образцы материалов независимых контролей (деканского, ректорского) по учебной дисциплине отсутствуют.

МИНИСТЕРСТВО НАУКИ И ОБРАЗОВАНИЯ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ

ФЕДЕРАЛЬНОЕ АГЕНТСТВО ПО ОБРАЗОВАНИЮ

ГОСУДАРСТВЕННОЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ ВЫСШЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ

ТАГАНРОГСКИЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ РАДИОТЕХНИЧЕСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ

Кафедра Иностранных языков

ДИАГНОСТИЧЕСКИЙ ТЕСТ

по проверке уровня сформированности профессиональной иноязычной коммуникативной компетенции студентов III курса (VI семестр) второго образовательного уровня «бакалавриат» технических специальностей

(ФАВТ, РТФ, ФЭП)



Скачать документ

Похожие документы:

  1. Учебно-методический комплекс по дисциплине (181)

    Учебно-методический комплекс
    ... Учебно-методическийкомплекс по дисциплинеиностранныйязык (английский) составлен в соответствии с требованиями Государственного образовательного стандарта высшего профессионального образования по специальностям ...
  2. Междисциплинарная парадигма как основа формирования интегративных компетенций студентов многопрофильного вуза (на примере дисциплины иностранный язык )

    Автореферат диссертации
    ... иностранномуязыку (доля автора – 21 п.л.) 23. Учебно-методическийкомплекс по дисциплине «Иностранныйязык»для магистрантов гуманитарного профиля: Основное пособие «Английскийязык. Учебное ...
  3. Профессионально -ориентированное обучение иностранным языкам

    Документ
    ... «Иностранныйязык»дляспециальности «040100 Социология» [3], мы готовы предложить наше видение учебногокомплекса, предполагающего овладение английскимязыкомдля профессиональных целей. Комплекс ...
  4. Профессионально-ориентированное обучение иностранным языкам

    Документ
    ... обучения иностраннымязыкамдляспециальныхцелей; обобщение методического опыта работы над иностраннымязыкомдляспециальныхцелей (методические разработки учебных и внеаудиторных занятий по ТЯ дляспециальности ...
  5. Профессионально-ориентированное обучение иностранным языкам (1)

    Документ
    ... обучения иностраннымязыкамдляспециальныхцелей; обобщение методического опыта работы над иностраннымязыкомдляспециальныхцелей (методические разработки учебных и внеаудиторных занятий по ТЯ дляспециальности ...

Другие похожие документы..